joi, 24 aprilie 2008

Mesajele concrete si inconstiente in cuplu

Mesajele concrete si inconstiente in cuplu

(CiumegSan Ovida)
- Alte articole asemanetoare







Astazi vom raspunde unei cititoare al carei e-mail se refera la nelinistile starnite de infidelitatea partenerului. Iata ce ne scrie D.:

Buna ziua,

Am vazut mail-ul trimis de o cititoare in care povesteste cat de trista este. Am sa va spun si eu problema mea, la care as vrea sa va rog sa ma ajutati cu un sfat.

Sunt impreuna cu prietenul meu de aproximativ un an si jumatate. De ceva vreme il simt distant, rece, o alta persoana fata de cea pe care am cunoscut-o. Anul trecut, de Sf. Andrei, a primit un mesaj dimineata, la prima ora, si a avut o reactie neasteptata. Se plimba cu telefonul prin dormitor si nu stia ce sa faca cu el. Atunci am facut marea greseala de a citi mesajul primit, cu toate ca avusesem o discutie in care stabilisem ca telefoanele sunt "proprietate privata" si nu le vom verifica.

De atunci relatia s-a racit incontinuu, eu nereusind sa mai fac nimic pentru a "incalzi" aceasta relatie, pentru ca nu mi se da voie.

De fiecare data cand ma uit in telefonul lui gasesc mesaje trimise si primite, telefoane date si primite. Nu stiu ce sa fac, am incercat sa ii dau de inteles de mai multe ori ca stiu de existenta celeilalte persoane, sa ii spun in fata ca stiu de mesaje si telefoane. De fiecare data insa a negat ca ar fi vreo problema de acest gen, ca exista numai in capul meu, ca el nu are de a face cu aceasta persoana, doar mai vorbesc la telefon din cand in cand si ca este problema mea daca nu mai am incredere in el. In telefonul lui, numarul de telefon al celeilalte este trecut sub numele unui coleg de la serviciul lui.

Nu stiu ce sa fac sa ma indepartez, sa nu il mai iubesc, sa pot pune capat unei relatii care ma macina si care stiu ca nu are nici un viitor.

Va multumesc ca ati avut rabdarea de a citi acest mail,

D.

CiumegSan Ovida, psihoterapeut la Centrul de Psihologie de Actiune si Psihoterapie, raspunde:

Pentru a intelege ceea ce se intampla, as propune urmatoarea imagine - in viata ta exista sute de momente in care intri in contact cu diferite trairi, emotii, oameni, situatii, vise etc. Fiecare dintre ele se asociaza cu alte momente din trecutul tau, al cuplului etc. Dar nu toate aceste obiecte (ca termen general) se transforma in subiect de discutie cu partenerul. Se face o selectie in functie de ceea ce este mai important, predominant. A vorbi despre ceva devine reprezentativ pentru un moment, pentru o etapa sau pentru acel cuplu.

Imagineaza-ti ca doi oameni vorbesc doar despre un singur lucru - aceasta pare sa indice o situatie de criza a cuplului. A vorbi despre ceva semnifica o motivatie pentru obiectul respectiv. Nu tot ceea ce se vorbeste este rodul realitatii exterioare, insa a vorbi despre acel ceva devine important in sine.

A vorbi despre proprietatea privata a telefoanelor sau despre o posibila relatie semnifica o anumita temere, o anumita preocupare, o anumita indoiala, o anumita problema a acestui cuplu.

Niciun comentariu: